Synliga sökvägar i forum – Du är här:Scanner ForumAllmänt: Ordet är frittFörslag till listan
eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Förslag till listan

Hejsan!

Väldigt roligt att någon startar upp ett nytt forum efter att det tidigare scanner.se dog. Har lite förslag på förbättringar till frekvenslistan som inte borde vara allt för svåra att genomföra.

• Möjlighet att filtrera på område, typ län. Underlättar för att hitta frekvenser i ditt närområde. Kan också valfritt kombineras med "hela landet" om man vill ha län+rikstäckande.
  • Någon funktion för att rapportera när man hörde en viss kanal. Ex. Månad+år, helst med logg på vem/när den har rapporterats. Bra för att hålla koll på om det är frekvenser på byggen mm. som används till annat sen och försvinner.
admin har reagerat på detta inlägg.
admin

Jag har haft lite problem med just hur den filtrerar. När jag har funktionen på så har den svårt med kolumnen med frekvensen. Den tittar inte på alla siffror så då blir det fel om man filtrerar för. Men det är något jag försöker få ordning på.

Till dess så kan man ju snabbt söka genom att börja skriva län, stad eller tex frekvens i sökrutan.

Bra tips, jag ska se vad jag kan få till.

Mycket bra tips. Ska titta vidare på det så snart jag får möjlighet 🤔

scannersverige.se