Citat från scorpio den 25 juni 2024, 21:48Hej! ny på forumet, skaffade för ett tag sedan en Yaesu FT60 som jag också scannar med, har ett problem: jag HÖR INTE Sweden Control frekvenserna!! - jag hör flygplanen kommunicera med SC, men hör aldrig svar från SC!!??
Det var ett tag sedan jag lyssnade på flyget, (2018) och undrar då om det ändrats något i flygtrafiken/frekvenserna? - eller vad det nu kan bero på??
Tacksam för hjälp, och Alla svar beaktas!! - Levi AKA Scorpio
Hej! ny på forumet, skaffade för ett tag sedan en Yaesu FT60 som jag också scannar med, har ett problem: jag HÖR INTE Sweden Control frekvenserna!! - jag hör flygplanen kommunicera med SC, men hör aldrig svar från SC!!??
Det var ett tag sedan jag lyssnade på flyget, (2018) och undrar då om det ändrats något i flygtrafiken/frekvenserna? - eller vad det nu kan bero på??
Tacksam för hjälp, och Alla svar beaktas!! - Levi AKA Scorpio
Citat från admin den 9 augusti 2024, 19:34Nu vet jag inte vart i landet du bor, Sweden Kontroll använder ju sig av flera frekvenser och täcker olika områden av Sverige. Men bor du i ett område där frekvensen täcker så bör du höra den.
Nu vet jag inte vart i landet du bor, Sweden Kontroll använder ju sig av flera frekvenser och täcker olika områden av Sverige. Men bor du i ett område där frekvensen täcker så bör du höra den.