eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Håller på att utveckla ett Python-system för att övervaka POCSAG!

FöregåendeSida 3 av 3

Okej, har felsökt lite och uppdaterat koden idag 20260510
Ny image finns att hämta här :
https://drive.google.com/file/d/16rF9big4ik2VF7x_bOPXrtQPAnv0W5wh/view?usp=drive_link

Eller om man vill göra manuell installation här :
https://github.com/sa7bnb/pocsag2025

🐕Fix för att övervaka om RTL-SDR-stickan svarar (watchdog)
📥Ladda ner felsökningslogg för support och diagnostik
🛡️Säkerhetsuppdatering: skydd mot Copyfail och Dirty Frag-attacker
Nille har reagerat på detta inlägg.
Nille

Testar 260503 , Ser bra ut nu , mottagning direkt nu utan att göra ett frekvens hopp efter uppstart, Good work

Sa7bnb har reagerat på detta inlägg.
Sa7bnb

.

Hej på er!

Nu har jag kommit så långt att jag har installerat en Ubuntu här hemma för att köra lite självhostning av olika projekt för skoj skull, är inte så hemma i Linux miljö men körde installations-scriptet i terminalen och det verkar som att allt laddades ner, installerades och startade upp men kommer inte åt webbservern.

Hade du velat skriva en liten guide om hur man använder det i Ubuntu hade det varit väldigt tacksamt!

Hej igen, insåg att det nog inte fungerade på min server då den är installerad på intel inte arm processor.

Avinstallerade allt igen.

Har du kvar det gamla paketet för Raspberry pi 3? 🙂

Hej igen!

Nu har jag fått igång systemet genom att manuellt installera på en RPI4, det verkar fungera som det ska!

Hade man kunnat exportera SNR och RSSI tillsammans med meddelandet som visas upp i loggen?

Det hade varit intressant för att kunna avgöra vart larmet kommer ifrån om det kommer från två olika sändare som sänder ut från olika geografiska platser.

Jag har klurat på detta sedan många år tillbaka att kunna trigga olika saker i HA med meddelanden från loggarna så en exportering via MQTT hade också varit intressant i webbläsaren.

Möjligheten att ändra till mörkt tema på webbsidan hade också varit kul.

Tacksam för tiden du lagt ner och testat detta och fått det att fungera! 🙂

FöregåendeSida 3 av 3

Rapportera Frekvens